Moraitika (Korfu)

Moraitika Korfu

Moraitika Korfu egyik kedvelt nyaralóhelye, mely a sziget keleti oldalán, közvetlenül a tengerparton fekszik. A falu a Görögországban nyaraló magyar utazók körében sem ismeretlen, ugyanis nem csak egyénileg érkeznek ide, nyaralni, de magyar utazási irodák is előszeretettel hozzák vendégeiket néhány helyi apartmanba és szállodába. A görög nyaralóvároskák sok jellegzetességével rendelkező Moraitikának (Μοραϊτικα) kifejezetten hosszú strandja is van, a környéken pedig több látnivalót is meglátogathatunk.

Szállodák és apartmanok keresése Moraitikában

Hol található

Moraitika körülbelül 18 kilométerre fekszik Korfu városától délkeletre, a sziget zöldellő dombjainak előterében. A korfui repülőtértől szintén nagyjából 18 kilométeres távolságra helyezkedik el, mely taxival, saját autóval vagy bérelt járművel innen fél órás út, transzferbusszal pedig ennél valamivel több. Amennyiben autóval érkezünk nyaralni és komppal jövünk Igoumenitsából Korfura, a kompkikötőtől ez a hely 23 kilométerre fekszik.

Moraitika térkép

A fővárosból délkeleti irányba tartó főút Lefkimmi felé több más fontos nyaralóhellyel együtt útba ejti Moraitikát, és ugyanazon az úton kell erre jönni, mint amerre Benitses vagy a szomszédos Messonghi felé. A korfui buszjáratok közül zöld busszal tudunk eljutni Moraitikába a fővárosból. Görög térképeken Μοραϊτικα néven látjuk ezt a települést.

Moraitika koordinátái: 39.486090, 19.925151

Információk Moraitikáról, Korfu kedvelt nyaralóhelyéről

Az évről – évre egyre népszerűbb Moraitika Korfu kifejezetten zöld részén fekszik, a települést a szinte mindig nyüzsgő, meglehetősen forgalmas főút vágja ketté. A főút gyakorlatilag így Moraitika központja, amelynek mentén kifejezetten sok a különféle étterem, kávézó és a vásárlási lehetőség, és a gyógyszertárat, a szupermarketet is itt találjuk. A szupermarketek többsége reggel 8-körül, az ajándékboltok valamivel később 9-kor nyitnak és gyakran az estébe nyúlóan tartanak nyitva. Nem árt tudni, hog ugyan a sziget dimbes-dombos vidékén fekszik ez a nyaralóhely, de a nagyon meredek utak vagy utcák itt ritkák, és Moraitika Korfu kevésbé hegyvidékes részére épült.

Korfu Moraitika

A főút itt kicsit messzebb van a tengerparttól, így a városka tenger felőli oldala általában nyugodtabb és valamivel kevésbé beépített, mint a dombok felé eső központ. A főútról több aszfaltozott út és lejárat is visz Moraitika homokos és sóderszerűen kavicsos strandjához, amelyet sok helyen kiépítettek.

Moraitika Korfu

Kint a főúton vannak kint az autó- és motorkölcsönzők, az ATM automata és a helyi buszmegállók is, ahol Korfu távolsági zöld buszai megállnak. Pékséget is találunk itt, a Despina Bakery szolgál pékárukkal, kenyerekkel, sós és édes péksüteményekkel.

A közelben benzinkút a külterületen van Vragkaniotika falu felé! Moraitikának a fővárossal jónak mondható a helyi buszjáratok összeköttetése, így innen egy élménydús városnézésre is bemehetünk Korfuvárosba, ha kíváncsiak vagyunk a híres velencei óvárosra és az ott lévő rengeteg látnivalóra.

Parkolni Moraitikában olyan helyeken tudunk, ahol nem tiltja tábla, illetve ahol nincs az út szélén sárga csík. Kint főúton nincs túl sok hely megállni, de a kisebb utcákban van pár megállásra alkalmas hely.

Moraitika szállás apartman szálloda

Fontos információ, hogy Korfun Moraitika gyakorlatilag mára egybeépült a déli részén Messonghi faluval, mely hasonlóan népszerű nyaralóhely Korfun. A nyaralóhelyeknél néhol egybe is vonják vagy összekeverik Moraitikát Messonghival, de fontos különbség hogy Messonghiban egy kicsit nagyobb, ott valamivel több a szálloda, ott éri el a tengert Korfu egyik zöld vizű kis folyója. Moraitika alapból csendes település, de júniustól, pláne júliustól szeptember közepéig nyüzsgőnek is bátran nevezhető, ahol a bároknak köszönhetően az éjszakai élet sem unalmas.

Moraitika

Látnivalók, mit érdemes megnézni

Ugyan Moraitika viszonylag fiatal település Korfun, de a közelben több érdekes látnivalót is megnézhetünk. A főút mellett a központban találjuk Moraitika látnivalói között az egykori római fürdő romjait, térképeken ‘Moraitika Roman Bath’ néven szerepel. Az épületmaradványok egy elhagyott portán állnak, és mivel nagyon kicsi történelmi látnivaló, ingyenesen megnézhető.

Mit érdemes megnézni Moraitikában Korfun a római fürdő

A magasabb dombokra is felsétálhatunk és élvezhetjük a tenger látványát, sőt még szép kilátással rendelkező tavernát is találhatunk a kicsit fentebb eső ófaluban. Az ófalu több szűk kis utcájára csak gyalog tudunk felsétálni, de kifejezetten érdemes megnézni a hangulatos utcaképek miatt, sőt két régi kis templommal is találkozhatunk séta közben.

Látnivalók Moraitika faluban

Ha kilátási pontot keresünk, akkor irány az ófalu, ahová fel tudunk sétálni, illetve 5 kilométerre délre van egy Agios Dimitrios nevű kis falucska, ahonnan pazar kilátás nyílik Moraitikára és Messonghira! A szomszédos Messinghi kikötője is a helyi látnivalók közé tartozik, ugyanis a kis csónakok bent horgonyoznak egy folyó torkolatában, ahol a zöld vizű folyó a tengerbe ömlik.

Moraitikától Korfu egyik legszebb látnivalójának tartott Sissi kastély nincs messze, ugyanis az Achilleion alig 11 kilométerre északra található, a főváros felé vezető főútról tudunk lekanyarodni hozzá. A várostól 6,5 kilométerre találunk egy kis erődöt is, a bizánci eredetű Gardiki várat (Byzantine Fortress of Gardiki), mely a 13. századból származik.

Gardiki erőd Korfu

Tipp: a vélemények szerint Moraitikából nagyon ajánlott bemenni autóval, motorral vagy helyi buszjárattal Korfu fővárosába (20 km), és megnézni a csodálatos óvárost. Az óvárosban két hatalmas erődöt, rengeteg fotogén utcát, virágos teret, múzeumokat és igazi bazári hangulatot találunk! Korfuváros igazi gyöngyszem Görögországban a velencei stílusban épült házaival és színesre mázolt házaival. Ha még érdekes helyeket keresünk Moraitika közelében, látogassuk meg a nyaralóvárostól 12 kilométerre fekvő, Korfu nyugati oldalán elterülő Chalikounas és Issos strandokat! Ezek nagyon érdekes látvány nyújtó, homokdűnés partok. A Chalikounas strand mögött ráadásuk Korfu édesvizű tavát, a Korission tavat is megnézhetjük. A Korfu egyik leggyönyörűbb részeként számon tartott Paleokastritsa 40 kilométeres távolságra van Moraitikától, ez a gyakorlatban másfél órás utazás autóval.

A környék és Korfu teljes szépségének élvezetéhez érdemes autót vagy motort bérelni Moraitikában is, legalábbis akkor hogy ha nem saját autóval jöttünk. Amennyiben hajókirándulást keresünk Moraitikában, akkor menjünk át a szomszédos Messonghiba, ahol a kikötőben több kirándulóhajó is kínál hajós programokat.

Korfu Moraitika

Moraitika strandja

A városka strandja nagyon hosszú, de csak pár méter széles partszakasz, melyre a durvahomok és a sóderszerű aprókavics jellemző leginkább. Mivel Moraitika strandjánál (Moraitika beach) lassan mélyül a tenger, emiatt sok családos véleménye szerint ez a part a gyerekek számára is megfelelő lehet. Korfu keleti oldala miatt hullámzás ezen a helyi strandon szinte egyáltalán nincs. A parton sok helyen bérelhető napernyőket helyeztek ki, de saját napernyő is sok helyen nyugodtan használható. Moraitika strandja a főúttól 400 – 500 méterre található, néhány kisebb utcán sétálhatunk le a tengerhez.

Gyakran vannak kint vízisport lehetőségek is vannak Moraitika strandján, ahol a parton lehetőség nyílik többek között akár vízibiciklit bérelni. Ha itt éppen nincs kint a helyi cég, akkor a közeli Messonghiban keressük, mely összeér a hely stranddal. Korfu legszebb strandjai közé a helyi partot a legtöbben nem választanák be, de ha átmegyünk a sziget nyugati oldalára, ott olyan szép partokat találunk 15-30 kilométeren belül, mint az Agios Gordios beach, vagy a Glifada beach.

Moraitika strand információk

Szállás

Sokan kedvelik Korfun Moraitika szállásait, a szigeten népszerű nyaralóhelynek számít a sok étterem, kávézó és a jó ár/érték arányú apartmanok miatt. A szállodák helyett itt inkább apartmanokból épült több (de azért természetesen van néhány hotel is), amik közül a legtöbb a főútról leágazó kis utcák mellé épült fel. Ha csendes helyet szeretnénk, a főúttól távolabbi szállások közül válasszunk, és olvassuk el a véleményeket az alábbi linken, hogy mire is számíthatunk. A tengerpart mellé egyből nem épült túl sok szállás, de kicsit odébb, alig pár perces sétányira már vannak lefoglalható apartmanok és studiók. A falu nem hegyvidékes területen fekszik, meredekebb utcák leginkább csak fentebb, az ófalu környékén vannak.

Moraitika szállásaihoz és a szállásvéleményekhez, árakhoz ide klikkeljünk!

Apartmanok és szállodák Moraitikában

Ami a vélemények szerint jó Moratikában

• Sok üzletet találhatunk, ajándéküzletek és szupermarketek egyaránt vannak. Nem kell kimozdulni a faluból a kisebb-nagyobb bevásárlásokhoz.
  • A helyi strand (Moraitika beach) ugyan keskeny, de nagyon hosszú, több kilométeres. Nem csak kiépített részei vannak, hanem saját napernyőt is leszúrhatunk sok helyre. Vízisportolásra is van módunk nyári időszakban, illetve átmehetünk a szomszédos Messonghi strandjára is.
  • A tengerpart lassan mélyülő, így azok aki nem úsznak jól, illetve a gyerek egyaránt biztonságosan strandolhatnak. A víz szinte mindig csendes, nagy hullámoktól nem kell tartanunk.
  • Sok az étterem a faluban, ahol ehetünk vagy ihatunk egy jót. Az ófalu hangulatát is sok utazó véleménye dicséri, így érdemes felsétálni a dombos részre.
  • Helyi buszközlekedéssel könnyen el tudunk látogatni a fővárosba.

Ami kevésbé lehet jó Moraitikában

• A tengerpart nagy része aprókavicsos és kavicsos, így aki a teljesen homokos strandokat szereti, azoknak Moraitikánál van jobb választás Korfun, pl. a sziget északi részén Sidari.
  • A nyaralófalu egyes részei, főleg főszezonban zajosabbak lehetnek. Ha csendes helyet szeretnénk, válasszunk a központtól, illetvea főúttól távolabbi szállást.
  • A közeli Messonghi folyója miatt időnként szúnyogok előfordulhatnak a környéken, érdemes vinni vagy a helyszínen venni szúnyogriasztót.
  • Nincs tengerparti sétálóutcája, emiatt a főút tölti be a sétálóutca és a bazársor szerepét.

Tippek és ötletek

• Látogassuk meg a helyi családi tavernákat az ófaluban, ráadásul utóbbi utcái látnivalónak is beillenek
  • Utazzunk el Korfu fővárosába és városlátogatáson barangoljuk be az óvárost
  • Béreljünk autót és menjünk át a sziget nyugati oldalára is
  • A legjobbnak tartott éttermek Moraitikában a The Village taverna, a Bella Vista taverna, a Tasos Grill, a Pesce Fish bar, a Mr. Gyros, az Edesma, a Freddy’s, a Rose Garden, a Lava Taverna, a Rani’s Dreamfood és a Mammas, amelyek többségét a főút mellett egyből, illetve fentebb az ófaluban találjuk.
  • Fontos, hogy mindig olvassuk el a helyi szállásokról írt véleményeket! Moraitika apartmanjaihoz kattintsunk ide, és lehetőleg a magasabbra értékelt szálláshelyek közül igyekezzünk foglalni a csalódásmentes nyaralás érdekében.

Ha Korfu sziget többi szállására vagyunk kíváncsiak, itt találjuk őket!

Beszámolók, vélemények

• G. Péter Attila
    Moraitika környéke szép természeti kincseket rejt, a vidék itt tényleg dombos, és nem hegyvidéki. Autóbérlés kötelező! Az olajfa ligetek és a zöld dombok nagyon tetszettek, a környék számunkra valódi feltöltődést nyújtott. A faluban a sétákat én élveztem, nem unatkoztam, de tény hogy júliusban volt pár hangos zenés bár. A Veroniki Studiosban szálltunk meg, ami nekem és a páromnak minden téren megfelelő volt, kiemelném a parkszerű környezetet. A medence külön tetszett, a szobák pedig tiszták voltak, értékeltem is egy tizessel.
  • Cs. Eszter, 48 éves
    Moraitikát közepes nyüzsgő helyként ismertük meg júniusban és egyáltalán nem bántam meg, hogy elutaztunk ide. Busszal bementünk a fővárosba: a helyi buszközlekedés jó, Korfu fővárosa csodálatos és kihagyhatatlan. Ezen kívül az Achilleion Palota avagy Sissi kastélya is lenyűgöző volt számomra. Viszont a falu strandja tényleg nem a legszebb, de mivel én sem úszom jól, itt be tudtam menni a tengerbe fürdeni. A nyugati oldal viszont eléggé hullámzott amikor ott jártunk.
  • A. Gábor
    A falu este sem kihalt. Vannak hangulatos bárok és tavernák amik esténként teljesen életre kelnek. A főúton nagy a forgalom, csak óvatosan érdemes átmenni az úton. Kedvencem az ófaluban a Bella Vista Taverna, jó szívvel ajánlom! Mi a Billy’s Roomsban szálltunk meg, a célnak teljesen megfelelt, a strand sem volt messzebb 7-8 perc sétánál.
  • C. Anna és C. István , 38 és 40 éves családos utazók
    Moraitika volt a nyári célpont a családunknak. Mi autóval mentünk két gyerekkel, olyan helyet kerestünk ahonnan közel a főváros, nem kihalt és a gyerekek miatt nem hullámzik nagyon a tenger. A Delfinia Hotelben volt a szállásunk, természetesen előre lefoglalva. Ez nagyon jó választás volt, mert játszótér is volt a kicsiknek, a part pedig gondozott és szép volt. A helyi vendégszeretet szinte mindenhol érezhető volt, főleg az éttermek tetszettek. A falu közvetlen környékén viszont nincs annyi látnivaló, nagyjából azok amiket itt is össze vannak szedve az oldalon, de mi nem is akartunk állandóan csak menni és menni. Éttermek terén volt pár bevált helyünk, főleg az régi falurész hangulatát imádtuk nagyon.
  • László és Mária, az 50-es éveikben
    Mi nyugodt pihenésre vágytunk, és Moraitika szélén foglaltunk szállást. Az éttermekben ízletes ételekkel kényeztettek minket. A tenger nyugodt volt és úszásra tökéletes. A faluban sok helyen este is van élet, aki szeretne sétálni. Mivel nincs mindenhol járda, figyeljünk oda a főúton. Busszal mi nem mentünk sehova, de úgy láttunk azért van tömegközlekedés errefelé.
  • J. László
    Moraitika jó kis hely Korfun, főleg hogy mivel együtt van Messongival olyan mintha még nagyobb falu lenne. Nekem ugyan Sidari jobban tetszett valamivel, mert ott is voltam már nyaralni, ennek oka valószínűleg hogy ott majdnem mindenhol homokos a strand, itt meg inkább kavicsos. Én nagyon szeretem Korfut mert nem unalmas hely, minden részének megvan a szépsége. Természetesen ide erre a helyre is visszamennék. Előre a Kalimera Studio & Apartmant foglaltam le, mert tetszettek a vélemények róla. A strand ide tényleg nagyon közel van, de ezen kívül minden 5 perc alatt elérhető volt innen. Elégedettek voltunk vele.