Agios Georgios Pagon

Korfu Agios Georgios Pagon

Agios Georgios Pagon Korfu szigetének egyik legjobb tengerparti nyaralóhelye Görögországban, mely a sziget északnyugati részén fekszik, Korfu fővárosától 32 kilométeres távolságra.

Fontos információ, hogy Agios Georgios faluból kettő is van Korfu nyugati partján: Agios Georgios Pagon (Αγ. Γεώργιος Πάγων) a sziget északi felén lévő település, mely Paleokastritsánál még kicsit északabbra fekszik, míg a másik Agios Georgios a sziget délnyugati oldalán foglal helyet, Chalikounas közelében, Moraitika és Messonghi településektől nagyjából 10 kilométerre. Teljesen más a két település elhelyezkedésben, és nem szakad összekeverni őket a hasonló csengésű Agios Gordios faluval sem.

Agios Georgios Pagon Korfu

A Korfu északi részén fekvő Agios Georgios Pagon nyaralófalu és annak Agios Georgios beach nevű strandja nagyon kedvelt a homokos, teljesen kiépített tengerpartokat kedvelők körében. A bájos kis falu több mint másfél kilométer hosszú stranddal rendelkezik, amely mögött végig éttermek és bárok vannak, valamint apartmanok várják itt a vendégeket.

Agios Georgios Pagon szállásaihoz Korfu szigetén kattintsunk ide!

Agios Georgios (Pagon) koordinátái és térkép: 39.716700, 19.680537

Agios Georgios beach Korfu

Agios Georgios Pagon Korfu egyik legjobb nyaralóhelye

Agios Georgios Pagon fő vonzereje a vélemények szerint a sokak számára ideális strandja. A helyiek által Agios Georgios beach (Παραλία Άγιος Γεώργιος) néven emlegetett part Korfu strandjai között könnyen megközelíthetőnek számít, a tenger mögött végig aszfaltozott út visz lent a parton. Az út mellett parkolni is lehet ingyenesen. Az Agios Georgios beach szinte végig aranyhomokos part, sok helyen teljesen ki van építve bérelhető napernyőkkel és napágyakkal, öltözőfülkékkel és tusolóval.

Agios Georgios beach

Korfura gyerekkel utazó családok számára lehet fontos, hogy Agios Georgios Pagon homokos strandja egyike Korfu gyerekbarát strandjainak, ahol a kisebb gyerekek homokvárat tudnak építeni, vagy pancsolni tudnak egy jót a tenger szélén. A tenger mélyülése itt átlagosnak számít, vannak napok amikor hullámzás előfordulhat a nyugati fekvés miatt.

Agios Georgios strand Korfun

Az Agios Georgios beach szolgáltatásai között még csónakbérlési lehetőség is van, illetve ugyanitt olyan vízisportokat is igénybe vehetünk, mint pl. jet-ski, kajak vagy SUP. Agios Georgios Pagon strandjáról emellett nyáron naponta többször vízitaxi viszi a nyaralókat Korfu egyik szépséges rejtett gyöngyszeméhez, a Porto Timoni beach néven elhíresült smaragd öblökhöz.

Agios Georgios beach, Korfu sziget

Az éttermek és kávézók közül a legtöbb a strand mögött van, de még a faluba vezető utak mentén is találhatunk néhányat. A faluban szupermarketekből is többet találunk, ahol zöldségeket, gyümölcsöket, pékárukat, italokat és különféle egyéb dolgokat, ajándéktárgyakat szerezhetünk be. Sokak számára lehet hasznos információ, hogy a korfui Agios Georgios Pagon éttermeiben időnként görög esteket is szoktak tartani, ilyenkor ezeket hirdetőtáblákon előre jelzik.

Korfu Agios Georgios Pagon strand

Látnivalók Agios Georgios Pagon környékén

Agios Georgios Pagon legjobb látnivalói közé tartozik a közeli Afionas falu, amely Korfu tradícionális faluja régi kőházakkal és szép utcaképekkel. Innen Afionasból indul túraútvonal is a Porto Timoni strandra, melyet több utazó Korfu egyik rejtett gyöngyszemének és a sziget egyik legszebb strandjának tart.

Porto Timoni beach és Agios Georgios

A faluból meglátogathatjuk a 15 kilométerre fekvő Paleokastritsa csodálatos strandjait, a bájos kolostort és akár a korfui akváriumot is, ahol akár egy egész napot eltölthetünk. Megnézhetjük a Korfu egyik legszebb részének számító Paleokastritsa környékét a magasból is a Bella Vista kilátási pontból, sőt utóbbihoz közeli látnivaló még az Angelokastro középkori vár, mely egy Agios Georgios Pagon és Paleokastritsa között található bizánci erődítmény, Krini falu mellett.

Agios Georgios latnivaloi Korfun, Paleokastritsa
Paleokastritsa Korfu egyik legszebb helye

Ha szeretünk várost nézni, ne felejtsünk el bemenni a bő 30 kilométerre lévő fővárosba akár autóval akár helyi buszjárattal, melynek velencei óvárosi része rengeteg látnivalót kínál, sok rejtett gyöngyszemet, festői utcaképeket, középkori erődöket és tereket. Agios Georgios Pagonból meglátogathatjuk Sidari sekély, homokos partjait, a nevezetes Canal D’Amourt, avagy a szerelmesek csatornáját, de Arillas és Agios Stefanos sekély tengerpartjai is közel vannak.

Agios Georgios Pagon szállásai Korfun

Agios Georgios Pagon Korfu egyik legjobb nyaralóhelye a nyugati parton, mely családoknak és pároknak, baráti társaságoknak is ajánlott hely sok utazó tapasztalata szerint. Agios Georgios Pagon helyi szállásai főként apartmanok és studiók, melyek közül a legtöbbet a strandtól 1-2 kilométeres távolságon belül találunk, így ha itt foglalunk szállást Korfun Görögországban, néhány perces sétával a tengerparton lehetünk.

Agios Georgios szállás Korfu sziget, apartman és szálloda

A strand mögött egyből is vannak szállások, illetve a part mögötti útról nyíló kisebb-nagyobb utcákban is működnek apartmanok.

A szállásokhoz Agios Georgios Pagonban Korfun klikkeljünk ide!

Ha Korfu szigetén mindenhol keresünk szállást, akkor csak ide kattintsunk a szigeten foglalható apartmanokhoz és a szállodákhoz!

Vélemények

Agios Georgios Pagon vélemények és beszámolók utazóktól.

Takács Anna

Mi nem itt szálltunk meg, hanem Sidariban, de ide is eljöttünk. Nagyon tetszett a kis part menti falu hangulata. A strand meglepően nagy volt számunkra, tényleg nagyon hosszú. És ez tök jó volt, mert augusztusban amikor mindenhol telt ház volt a strandokon, itt még akkor is nagyon jól el lehetett férni! A parkolás ingyenes a part mögött, egyből az éttermek előtt. Délutánra üres parkoló már nem volt. Érdemes eljönni aki a közelben van, és szereti a tágas, nagy strandokat.

N. Gábor (38)

Ide foglaltunk szállást, mert megtetszett képekről a hely. Mi autóval jöttünk Korfura és a Giannis apartmanban laktunk, ami pár perces sétára volt a strandtól. A szállásunk teljesen megfelelő volt számunkra, de csak ketten jöttünk a párommal. A falucska kellemes hangulatú, és egyáltalán nem kihalt. A strandja homokos, végig napernyőkkel. A térképen úgy tűnik hogy a világ végén van, de nem! Van minden ami kell, kisboltok, éttermek a parton és az utcában. Korfui nyaralóhelynek szerintem nagyon jó, és amit láttunk a szigetből az alapján a legszebb helyek itt vannak a környéken.

S. Ildikó és családja

Kis gyerekekkel (6 és 9 évesek) jöttünk ide egyénileg. Nagyon jól éreztük magunkat, Agios Georgiost (amelyik Pagon néven van térképeken) ránk szabták. Először nem ide szerettünk volna foglalni szállást, mert távolinak gondoltuk a fővárostól, de a többi szóba jöhető hely vagy drágább volt, vagy már nem volt hely. Utólag már azt gondoljuk, ezzel szerencsénk volt, mert Glifada és Agios Gordios ahová először menni akartunk sokkal zsúfoltabbak voltak és a parkolás ott borzasztónak tünt. Itt viszont a szállásunk két percre volt a strandtól és parkolni is simán lehetett. A szállást én itt foglaltam le, a vélemények sokat segítettek.

A gyerekek kifejezetten élvezték az itt töltött időt, azóta is emlegetik! De persze nem csak itt voltunk, hanem megnéztük Paleokastritsától Sidari faluig amit lehetett Korfun errefelé, és egy napon a fővárosban is alaposan szétnéztünk.

T. Mario

Szerettük Agios Georgiost nagyon, mivel az egyik legjobb strandot itt találtuk Korfun. Sok az étterem és nagyon jó a part, hosszú és széles. Simán el lehet férni, nincs irtó nagy zsúfoltság, de azért érezni hogy más is szereti, mert azért vannak szép számmal turisták (német és angol szót sokat hallottunk). Csak egyénileg lehet ide jönni, legalábbis mi nem találtunk magyar utazási irodát, így saját autóval jöttünk és az apartmant előre lefoglaltuk. Gondolkoztunk hogy itt melyik szállás legyen, végül a Hamre Nicholas apartmant foglaltuk le még a tavasszal.

Igazából szép napokat töltöttünk Agios Georgiosban, a naplemente látványa esténként innen csodálatos. A Porto Timoni strand a közelben van, de az nem jön át a képekről hogy nagyon kicsi és emiatt zsúfolt. Fentről a kilátóból a legszebb! A Canal Damourt is meglepően kicsinek találtam, ahhoz képest legalábbis amilyen híres. Afionas falu tetszett nagyon a környéken, a kőházak és a kilátás ott csodálatosak. Agios Georgiostól ez tényleg pár kilométer csak, nem érdemes kihagyni. Paleokastritsa nagyon bejön ha már ott vagyunk, de azt már sokan nem írják le a fórumokon, hogy egy kicsit sok odáig a kanyar, mivel konkrétan hegyeken kell átmenni hozzá az autóval, és azt hittem már sohasem érünk oda. 😀